Hankook E-Cube
25.01.2010 09:33Hankook Tire e-cube: Nové ekonomické a ekologické pojetí radiálních pneumatik pro užitková vozidla určená na dálkovou dopravu
- Větší efektivnost využití paliva a vyšší kilometrový výkon díky novým technologiím
- Optimalizováno pro hospodárné využívání po Evropě na dlouhé vzdálenosti
- Nová generace pneumatik již k dispozici v nejžádanějších rozměrech
- Dokonalý příklad Hankook Kontrol Technology
Neu-Isenburg/Německo, 2. říjen 2009 - Hankook Tire vyvinul koncept nových radiálních pneumatik s názvem "e-cube" pro užitková vozidla na dlouhé vzdálenosti. E-cube tak symbolizuje tři směry rozvoje: všechny velmi důležité, stejně hodnotné a proto mají geometricky určenou stejnorodost a tím je pro tento koncept pneumatik: energy (energie = nízký valivý odpor), economy (hospodárnost = vysoký kilometrový výkon) a environment (životního prostředí = snížení nebezpečných materiálů a nízký hluk). Vše je v podstatě společného původu, a tak vytváří tří-dimenzionální geometrický tvar s rovnými délkami hran: krychle (e-cube).
E-cube však nepředstavuje jen nový koncept v souladu se současným duchem doby, ale je i šetrný k životnímu prostředí, ekonomické a pokročilé celkové řešení představuje i kompletní řadu pneumatik pro užitková vozidla, které jsou navrženy na nejvyšší technické úrovni, zahrnující pneumatiky pro řídící a hnací nápravy, spolu s odpovídajícími pneumatikami na návěsy. Pneu jsou optimalizovány pro použití v Evropě a pro přepravu na dlouhé vzdálenosti, pneumatiky z konceptu „e-cube“ jsou již k dispozici jako např. AL10 pro řízenou nápravu a DL10 pro hnací nápravu, rozměry: 295/60 R22.5, 315/80 R22.5 a 315/60 R22.5. TL10 pro návěsy je již k dispozici v rozměru 385/65 R22.5. Šest dalších rozměrů bude následovat v roce 2010, včetně pneumatiky „widebase“ pro řízenou nápravu v rozměru 385/55 R22.5, a super-single návěsová pneumatika v rozměru 445/45 R19.5.
"Hankook neustále investuje do vývoje nových kvalitních produktů. Tyto postupy pomáhají našim zákazníkům především v časech, jako jsou tyto, při snižování nákladů na dopravu a současně zachovaní maximálního výkonu a zároveň zlepšit ekologickou rovnováhu, "říká Jin-Wook Choi, Výkonný vice-prezident Hankook Tire a šéf evropské pobočky. "S novým e-cube, jsme výslovně dbali na zvýšené požadavky a potřeby odvětví užitkových motorových vozidel v oblasti ekonomiky a šetrnosti k životnímu prostředí, i když samozřejmě stále na nejvyšší úrovni bezpečnosti."
AL10, DL10 a TL10 se vyrábějí za použití nových kaučukových směsí důsledně navržených pro aplikace, které jsou speciálně přizpůsobeny pro použití v mezinárodní dálkové dopravě po Evropě, a proto mají zvláště vysoký kilometrový výkon. Složení běhounu nové generace pneumatik e-cube používá kaučuk s velmi vysokou hustotou molekul se speciálně dlouhými řetězci, které také mají prokazatelně nižší tendenci k uvolňování, a proto vykazují menší hodnoty škodlivých a uvolňujících se látek do ovzduší. To má za následek výrazně chladnější provoz pneumatiky a výrazně větší kilometrový výkon. Základní běhounová směs pro všechny tři dezény byla také důkladně navržena s ohledem na vysokou hospodárnost. Zvýšení podílu sloučenin s nízkou hysterezí velkou měrou přispívá k výraznému snížení valivého odporu. Méně energie je ztraceno, a tím se zvyšuje úspora paliva.
Všechny e-cube pneumatiky přirozeně nesou označení „S-mark“ (Sound-Mark) stanovené v Evropské unii od října 2009 pro snížení hluku a tudíž i snížení hlukového znečištění. Budoucí a přísnější evropské předpisy plánované na rok 2016 týkající se valivého odporu a dalšího snížení hluku byly vzaty v úvahu už při vývoji všech tří typů pneumatik
———
Zpět